- THANK YOU 2O15, YOU TAUGHT ME ALOT
/ EVERYDAY / NEW YEARS RECAP /

THANK YOU 2O15, YOU TAUGHT ME ALOT

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? jag fotografera 60 skolor runtom sverige och gav ut skolkataloger :D, jag reste till santorini och marrakesh :D jag flyttade själv till min egna lägenhet :D 2O15 var mitt år deluxe haha jag höll nästan alla mina nyårslöften ;D
2. Höll du några av dina nyårslöften? HAHAH sjuuuukaste är vad detta var. 
 
1. GE UT NÅGOT I TRYCK √ - skoltidningarna 
2. VA MED I NÅGON SOCIAL MEDIA √  - SVT intervjua mig, Skolfoto jobbet 
3. BÖRJA FOTOGRAFERA MER – HÖJA PRISERNA √
4. FOTA FAMILJ MED BARN √
5. FOTA INDISKT INSPIRERAT BRÖLLOP - jag hade fotograferat detta gratis 2o16 ba så alla vet haha 
6. GÖRA EGEN TIDNING √ - jag skulle men äkta sa upp mig för det blev seriöst för mkt, måste sätta gränser.
7. TA TJEJERNA PÅ SPA - tänkte jag va komedi jag skrev detta för d va litet men vi äkta nt gjort det HAHA
8. GÖRA EGEN HEMSIDA √ - så mkt jag drömt om detta HAHA som det ens e ngt stort :( den ska bli dödlig 2O16!
9. FOTA BARNMAGE √ aw flera st :) får tyvärr inte dela med mig av alla :(
10. FOTA HÄSTAR - detta måsta hända 2O16 annars gråter jag. 
11. FOTA BOXNING - WÄÄ :( älskar sånt. måste sätta tid till detta 2O16
12. KÖPA BLIXT, STATIV, 24-70 √ - detta är ju sick så mkt ja ville ha det. så e ja nt ens nöjd med den HAHAH
13. FLYTTA TILL EGET √ -  skrev detta som komedi trodde aldrig d skulle hända HAHA jag äkta bor själv 
14. TA MAGDANSKURSER √ - jag är tydligen fett grym hahah 
15. KÖPA NY KAMERA - behövdes inte iom fotojobbet. men ska nu 2O16 när jag bestämt mig för vilken :D
16. TA JASSE TILL DISNEYLAND - aw :( äkta inte hunnit. goals 2O16 ! hahah 
17. HOPPA FALLSKÄRMSHOPPNING MED WIS & HUS - asså ville detta mest. DET SKA HÄNDA.
18. GE MAMI ETT HUS  √ - detta va sjukaste. wisam & husam är årets kungar. 
19- SKRIVA TILL X OM EVENTUELLT SAMARBETE √ -  att jag ens ville ? HAHA 
2O. GÖRA STOR FÖDELSEDAGSFEST - TEMA GREAT GATSBY √ - BAM ! roligaste i år. 
21. RESA TILL ITALIEN - tror jag väntar med detta tills jag har man HAHA 
22. RESA TILL MAROCKO √ - detta är bara läskigt. 
23. RESA TILL GREKLAND √ - detta är ännu läskigare.
24. JOBBA MED NÅGOT JAG ÄLSKAR - fotojobbet, mitt egna med jasmine nova, alhamdulillah. 
25. SLUTA TÄNKA - okej detta faila jag med S Å hårt. HAHAH börja tänka ännu mer. men goddamn asså. 
detta är bara några av meine nyårslöften, resten behåller jag to myself hahah :) 
3. Blev någon/några av dina bekanta/vänner föräldrar i år? aw ja daria födde baby kayla :D och fina mona fick en baby boy :D 
4. Dog någon som stod dig nära? nej tack gode gud <3 men alla som gått bort tidigare år är föralltid i våra tankar <3 finaste harris och lellas fina mamma <3 
5. Vilka länder besökte du? marocko och grekland och danmark HAHAH 
6. Är det något du saknat år 2O15 som du vill ha år 2016? jaa den jävla flygeln. kanske en mänsklig individ hah
7. Vilket datum från år 2O15 kommer du alltid att minnas? uff jag har såååå många fina minnen från i år och många kaos som jag inte vill minnas. orkar nt tänka på när det var hahah
8. Vad var din största framgång 2O15? jag gjorde jasmine nova så mkt större. har fotograferat 35 bröllop och familjer det är fan sick typ hur hann jag :s  och skolfotokatalogern och jobbet som projektledare (fast jag sa upp mig) och mamis hus och min egna lägenhet HAHAH det är mycket jag varit stolt över i år. OCH det mesta är nog att jag la pengar på att resa vilket jag sa 2O14 är ett måste! har faktiskt nt shoppat kläder så mkt ( okej jo beställt ihjäl mig) men ändå yani.
9. Största misstaget? ouff? kan inte se saker som misstag. allt gjorde till att jag är var jag är idag :) all sorg all glädje all framgång allt har lärt mig sick mkt. och inget år har lärt mig mer än detta HAHA asså damn.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? HAHAH det har nog varit sämsta året hälsomässigt. inte bara fysiskt utan psykiskt också för jag haft sååååå sick mkt o göra. men detta lova jag mig själv att 2O15 skulle vara precis så har ingen annan att skylla på än mig själv. 2O16 är fokus på att må bra och på RIKTIGT nu ta hand om min hälsa. redan bytat gym så ska bara tvinga mig dit för det funkar ikke så här mer. healthmode on! hahah ( flabbar för jag seriöst aldri varit hälsosam men jag måste nu) ska itne utesluta ngt. bara ta in mer nyttigt i livet :) kmr va skitlätt nu när jag ska bo själv :) 
11. Bästa köpet? resorna :) 
12. Vad spenderade du mest pengar på? resor, utemat. (BLIR STOLT AV ATT SÄGA DETTA) för sliter man och sen köper minnen (resor) då e man fan king. för det ger en så mkt. haha just tryna justify my spending yani hahah
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? galob <3 som vanligt. och min mamma. everyday <3  och att jag på riktigt lyckats bocka av mina mål. har aldrig varit så pass. äkta blessed detta året HAHAHAH nej men ni fattar :) hunnit med och gjort mkt :) 
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2015? omg äkta beyonce - die with you, justin biebers alla låtar typ. adele - hello, trey songz - touchin n lovin, r city - locked away, enrique - bailando, danny - dör för dig, kaliffa - spontanitet, och old thng back med notorius b.i.g remixen HAHAH det sjuka är att varenda en låt påminner mig om allt som hänt för jag är sån som maxar en  låt tills jag vill spy så varje låt har sån mening det är sååå läskigt. HAHA 
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? uuuuh sååå mkt gladare. 2O14 va fucked för jag lämna 12 årigt förhållande. men 2O15 jag va sån övergrym med vad jag ville ( HAHAH så töntig tjej) men d sanning! fast jag va också ööööver förvirrad för d hände SÅ mkt nytt asså gode gud haha men nu jag blir så glad när jag ser allt jag gjort. allt fått mig hit :) och jag är fett glad med hit. haha men jag va verkligen ohälsosam :( och hade jätte dålig hälsa. 
16. Vad önskar du att du gjort mer?
 jag hade faktiskt inte ändrat nååågonting på detta året. asså inget. och det är jätte läskigt. hahah bara att jag önska jag rörde på mig mer och inte va så sjuk hela tiden. seriöst det påverkat allting :/
17. Vad önskar du att du gjort mindre? stressat så mkt.  det hade sparat mig så mkt huvudvärk. tänkt FÖR mkt haha seriöst chockad jag nt fått psykbrott av allt som hänt. jag är fan krigare.
18. Blev du kär i år? ja när jag såg olof i frost <3 
19. Favoritprogram på TV? shit jag har nt alls kollat tv. så läskigt hahah
20. Bästa boken du läste i år? alkemisten lätt :) NU HAR JA ÄNTLIGEN LÄST UT DEN HAHA 
21. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? OH ja meine klocka :D annars fick jag kamera och all utrustning genom et jobbet, d va s dsjukaste. ska köpa exakt sån utrustning nu vänta bara haha 
22. Något du önskade dig men inte fick? nej jag svär inget. jag vet att hade jag velat hade jag kunnat bocka av varenda nyårslöfte så jag är så fucking glad. typ det jag inte fick är jag förväntantsfull att få till kommande år :) thats what makes living so much fun haha :D 
23. Vad gjorde du på din födelsedag 2O15? oh jag hade en great gatsby fest som jag velat ha i ÅR. pallar nt kris jenner snodde min ide och gjorde sjukare fest HAHAH
24. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? hälsan återigen :( blah haha 
25. Hur skulle du beskriva din stil år 2O15? ouff, fixa mig på resor, uniform på fotojobbet, luffare som jobbcoach och fina kontorskläder jobbet som projektledare hahah så ändå helt okej blandning hahah 
26. Vad fick dig att må bra? underbara fina vänner som stöttat mig dagligen <3 världens bästa underbara familj  <3 att va med jasse. ASSÅ DEN FLICKAN. och på riktigt att bocka av alla löften hahah 
27. Vilken kändis var du mest sugen på? ingen HAHA har nt hunnit kolla filmer elr ngt HAHA 
28. Vem saknade du? ingen speciell :) 
29. De bästa nya människorna du träffade? många underbara nya människor! :) på riktigt. så många jag fått träffa genom fotojobbet, alla ungdomar och alla kramar jag fick, projektledar jobbet hahah gonza DIN MAMMA!!!, mitt jobb som jobbcoach och zlaaato! aww. asså kan nt fatta d va detta året hahah. SÅÅÅ mkt nytt underbart folk. <3 också vatt en hel del fucked up människor. men god damn så mkt jag lärt mig om mig själv haha 

30. Planer för 2016? detta skrev jag 2O14 om 2O15 hahah : "försöka sluta tänka så mkt och bara låta saker hända. lägga pengar på att resa och inte onödiga saker. fotografera så mkt mer och expandera den hobbyn. sen vill jag börja spela piano. seriöst jag avgudar det jag vill också bara spela sönder :( sen hitta ett sjukt bra jobb där jag pratar engelska varje dag är största målet. ta hand om mig själv träna o va frisk och PUSSA SÖNDER GALOB. hahah 2014 vände mitt liv 36O o hela familjen har fått säga hejdå till människor. men vi ska vända allting 36O igen 2015 fast till det bättre. det ska va sån BAAAAAAM 2O15!!! hahah vänta baraaaaa bror vänta :) det work hard play hard som gäller 2015 :) " 
HHAHA blir ni inte rädda? jag äkta worked hard o playade hårt HAHAH o snacka om att jag expanderade hobbyn - kan inte ens kalla det hobby mer. har redan 10 bokningar till 2O16 och det är helt sjukt. TACK GUD verkligen för verkligen ALLTING som har hänt. jag är den mest tacksammaste tjejen. through good and bad så avslutar jag detta året på bästa sätt. tack gud. <3 alhamdulillah. jag har redan börjat på min nya nyårslöften men den behöver improveas och läggas till lite till. drömmar finns där för en anledning :D LETS DO THIS.
 
 
 
                   gott nytt år på er! hoppas ni alla får ett helt underbar 2O16 med glädje kärlek och framgång <3
#1 / / fm:

GRYM ÄR DUUUU!!
Gott nytt år hoppas 2016 blir bättre än 2015 för dig och din familj! Ser fram emot att följa din utveckling här på bloggen :D <3

Svar: asså så söt☺️❤️☺️ tack snälla önskar dig detsamma fm☺️
abber

#2 / / Anonym:

Största inspirationen e du <3<3

Svar: Tack snälla ❤️ för fina ord haha
abber